Handelsbetingelser

Varer købt på Plaza.dk kan byttes i alle kædens fysiske butikker. Se oversigten over butikkerne her >>

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra PLAZA URE & SMYKKER A/S. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og PLAZA URE & SMYKKER A/S

Forbehold
På Plaza.dk og i Plaza A/S butikker tages forbehold for prisfejl, billedfejl, stavefejl og andre fejl, der fremstiller en varer forkert, Der tages desuden forbehold for udsolgte og udgåede varer.

Pris og betaling
På Plaza.dk kan der betales med Dankort samt internationale kreditkort. PLAZA URE & SMYKKER A/S betaler kortgebyr. Beløbet hæves først på kreditkortet, når varerne sendes fra Plaza.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, der er godkendt ved købet.

Alle priser hos PLAZA URE & SMYKKER A/S, samt på URL-adressen Plaza.dk er inkl. moms.

Forsendelsesomkostninger
PLAZA URE & SMYKKER A/S betaler forsendelsesomkostningerne forbundet med levering til kunder inden for Danmark (DK). Den anviste pris i kurven er den samlede pris for handlen inkl. moms og fragt.  

Ved levering uden for Danmark, så som Island, Grønland og Færøerne tillægges posttakst ud fra Post Danmarks ”Carry On” (Fly) gældende rater, med mindre andet er aftalt mellem kunden og PLAZA URE & SMYKKER A/S

Levering og transport
Varer, der er på lager ved ordreafgivelsen afsendes inden for 1-3 hverdage, da visse varer, der er ”på lager” forefindes i en fysisk butik og først skal sendes omkring Plaza.dk webshoplageret, før det kan afsendes til kunden.

Bestillingsvarer vil oftest kunne sendes inden for 3-6 hverdage, og kunden vil blive underrettet om dette via telefon eller e-mail. Plaza.dk forbeholder sig retten til at afvise ordre på en bestillingsvare.

Levering af varer fra Plaza.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark/GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Plaza.dk.

Fortrydelsesret
PLAZA URE & SMYKKER A/S og Plaza.dk yder 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag varen modtages af kunden. Fortryder kunden købet, skal Plaza.dk underrettes herom senest 14 dage efter den dag, varen var kunden i hænde. Kunden har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dette er også gældende for den emballage, byttemærker og infoskiltning, der er på varen. Kunden skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Kunden kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet, eller ved at returnere varen på den angivne returadresse.

Returadresse: 

Plaza.dk
Ballerupcentret, Butik 53
Baltorpvej 2
2750 Ballerup

Ved et fortrudt køb, refunderes det beløb der er indbetalt for varen, og beløbet refunderes på det kreditkort, der er benyttet til købet. Beløbet overføres når Plaza.dk har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Vedlæg venligst en beskrivelse af hvorfor købet er fortrudt

Bemærk! Plaza.dk modtager varer kan ikke returneres pr. efterkrav, og forsendelsen vil blive afvist.

Eneste omkostning der er forbundet med returneringen, for kunden, er portoen for at sende varen retur til Plaza.dk.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer bestilt på Plaza.dk overgår til køber, når fortrydelsesretten efter 30 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer kunden sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra kundens side. Husk at gemme emballagen, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.

Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Plaza.dk, skal påberåbes inden 2 måneder efter, at fejlen er opdaget. Det er kundens pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom kunden opdager en fejl, skal kunden rette henvendelse til Plaza.dk. Kunden kan, som udgangspunkt, kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter at kunden har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er klagemuligheden afgrænset af den holdbarhedsperiode, PLAZA URE & SMYKKER A/S har stillet kunden i udsigt. Man kan som forbruger vælge, om varen skal repareres, byttes eller pengene ønskes retur eller om der kan forhandles et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger for PLAZA URE & SMYKKER A/S og Plaza.dk

Retur i forbindelse med reklamation
Er reklamationen berettiget, refunderer Plaza.dk (rimelige) fragtomkostninger, og valg af retur-fragt-leverandør vælges af Plaza.dk. (GLS)

Oplysningspligt
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores webshop. Hvis kunden ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: kundeservice@plaza.dk med forespørgslen.

Personlige oplysninger – persondatapolitik
For, at du kan indgå aftale med Plaza.dk (for at kunne handle på Plaza.dk), har Plaza.dk brug for følgende oplysninger om kunden:

- Navn

- Adresse

- Postnummer & By

- Telefonnummer

- E-mail adresse

Plaza.dk foretager registreringen af disse personoplysninger med det formål at kunne levere varen til kunden.

Når der indsamles personoplysninger via vores webshop, Plaza.dk, sikrer Plaza.dk, at det altid sker ved afgivelse af kundens udtrykkelige samtykke, således at kunden er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Plaza.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om kunden.

Den dataansvarlige på Plaza.dk er Søren Lyng Benthin, Online Manager

Plaza.dk opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret form. Plaza.dk transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Plaza.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og Plaza.dk registrerer og gemmer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret kunde hos Plaza.dk har kunden altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Kunden har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om kunden hos Plaza.dk. Disse rettigheder har kunden efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Plaza.dk via e-mail kundeservice@plaza.dk

Børn og unge under 18 år
Kunden skal være fyldt 18 år for at handle på Plaza.dk – er kunden under 18 år, skal kunden have samtykke fra forældre eller værge.

Cookies
På Plaza.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for kunden. Kunden kan til enhver tid slette cookies fra kundens computer, hvordan afhænger af kundens browser, og er ikke Plaza.dks ansvar eller opgave.

Logstatistik og analyseværktøjer
PLAZA URE & SMYKKER A/S bruger en logstatistik på Plaza.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende Plaza.dk har, hvor de kommer fra og hvor på webshoppen det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Plaza.dk, og der opsamles ikke personfølsomme oplysninger i dette analyse flow. Analyseoplysninger indsamlet på Plaza.dk videregives- og  sælges ikke videre til tredjepart.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt på Plaza.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Kunden kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: kundeservice@plaza.dk

 

Vent venligst ...