• Fri fragt ved køb over 400,-

  • Autoriseret forhandler
  • 30 dages fuld returret

Daniel Wellington

Historien om Daniel Wellington tager sin begyndelse på den anden side af jordkloden, nærmere betegnet i Australien, hvor den unge svensker Filip Tysander, som er manden bag den nye ur kollektion møder en udsædvanlig og fascinerende englænder. Denne englænder er indbegrebet af "en engelsk gentleman" men på sin helt egen afslappede og uprætentiøse måde. Hans stil er gennemført og klassisk men med et i øjenfaldende tvist, for han bærer altid sine klassiske ure på farvestrålende Nato tekstil remme. Englænderen hedder selvfølgelig Daniel Wellington

Alle produkter fra Daniel Wellington

Sorter efter

Daniel Wellington - Historien om, hvordan et moderne brand bliver til

Englænderens fantastiske livshistorie, i kombination med hans klassiske og gennemførte stil, inspirerer med tiden Tysander til at skabe sin nye ur kollektion - en kollektion, der på alle måder afspejler den tilbagelænede, tidløse og cool stil, der aldrig går af mode. Navnet på kollektionen gav sig selv, intet kunne være mere passende end "Daniel Wellington".

Kollektionen, som så dagens lys i Uppsala i 2011, består af stilrene, runde urkasser i elegant udførsel og i diameter størrelser fra 26 mm til 40 mm. Materialet er stål eller rosa guldbelagt. Skiverne er klassisk hvide med index eller Swarovski sten for den lille 26 mm damemodels vedkommende.

Forskellen i udtrykket ligger alene i valget af rem. Urene kan bæres med klassisk læderrem i gyldenbrun eller sort for et enkelt og raffineret look eller med de utraditionelle og sporty Nato tekstil remme, der fås i mange farvekombinationer og giver uret det populære cool look, der tegner moden i disse år. Individualitet og fleksibilitet er omdrejningspunkter for Daniel Wellington og derfor leveres urene med et lille skrue værktøj , så man selv kan skifte rem på sit ur, og få det udtryk som passer til dagens aktivitet eller mood.

En verdensomspændende succes
Med sin kollektion har Daniel Wellington formået at genskabe den enkle,stilbevidste urmode, der kan passe til enhver lejlighed, og det er der allerede mange, der har fået øjnene op for. Over hele verden er Daniel Wellington blevet efterspurgt, og succesen tilskrives mærkets særlige tilgang til markedet og de sociale media. Mærket har på rekordtid fundet vej til over 6000 ur forhandlere i over 40 lande verden over, og det er blevet en kæmpe succes på de sociale medier. På Instagram har Daniel Wellington med sine 2,2 millioner følgere opnået en hidtil uhørt popularitet inden for urbranchen. Daniel Wellington er løbende i kontakt med sine fans, som mærket udfordrer på de social medier med konkurrencer, idéer og anden inspiration. Dagligt indsender fans billeder af dem selv, deres liv og selvfølgelig deres DW ure, og løbende bliver de bedste billeder lagt på Instagram, hvor de tjener til inspiration og kommenteres fra alle verdenshjørner.

Idag, bare fem år efter at mærket blev til, er Daniel Wellington allerede blevet et moderne ikon. For mange følgere og fans er Daniel Wellington ikke bare et urmærke, som de holder af - det er indbegrebet af en ung og moderne livsstil og kilde til daglig inspiration og kommunikation.